Ač ráda píšu, tak opravdu věřím, že jeden obraz řekne víc než 1000 slov. A rovnou se přiznávám – soudím knihu podle obalu. Aspoň na začátku. Věděla jsem, že ilustrace pro Noru musí být úchvatná a léčivá zároveň. Že musí hned od začátku čtenáře naladit na energii celé knihy. Musí mít léčivý potenciál a předat vřelost a objetí člověku i v případě, že si knihu nakonec nekoupí. Záměrem bylo, aby člověk odcházel z knihkupectví s lepší náladou, než do něj vešel.
Ještě, než jsem si vůbec byla jistá, jestli kniha vyjde, zadala jsem na Instagram nějaký hashtag, už ani nevím jaký. A mezi prvními se mi ukázala ilustrace od Luciie Ell a na ní… holub! Brala jsem to hned jako znamení a doporučení od duchů. Poslala jsem pak odkaz na Luciin účet úžasné redaktorce Alferie Petře Dombrovské ve chvíli, kdy jsme probíraly postavu holuba Karla. Pak jsem na to úplně zapomněla.
Když byla podepsána smlouva a přišel čas na řešení obálky, Petra se zeptala, jestli má tedy oslovit Lucii a kvůli možné spolupráci. Vůbec jsem nevěděla, že je to tak jednoduché a jde to. Myslela jsem, že obálky dělají pouze s grafiky nakladatelství. I když se Lucie specializuje spíše na venkov a slovanské motivy, tak se spoluprací souhlasila! Byla jsem nadšená. Od nakladatelství dostala ukázku románu a i z pár stránek textu dokázala nasát atmosféru a znázornila léčivou knihu, tajemný prostor v centru města a hlavně Nořiny zvířecí duchovní průvodce. Detaily jsou úchvatné. Navíc má kresba přesně to, co jsem hledala – léčivý charakter sám o sobě.
Přináší energii, jakou kniha chtěla – čtenáře dokáže obejmout, dopřát mu pocit vřelosti, ukotvení a domova. Kosti na stole také napovídají, že to nebude zase taková sranda a dostaneme se pěkně hluboko, ale to zjistíte při četbě knihy!
Doufám, že se vám obálka také líbí!