Od francouzské spisovatelky Delphine de Vigan jsem před lety četla román Podle skutečného příběhu a nemohla jsem se od něj odtrhnout. Pak jsem z nějakého důvodu na autorku zapomněla. Naštěstí jsem „náhodně“ objevila její další román Děti nadevše a kniha nezklamala. Příběh jsem opět zhltla.
Mélanie se touží stát slavnou, což se jí dlouho nedaří. Pak zjišťuje, že své sny si může plnit přes děti, které „pase“ každý den na sociálních sítích. Natáčení zabírá i několik hodin denně, píše jim scénáře, vyjednává spolupráce a reklamu. Zvrat přijde v okamžiku, kdy je její malá dcera unesena. Do příběhu vstupuje vyšetřovatelka Clara, která se naopak snaží o co nejmenší digitální stopu. O to s větším šokem zkoumá svět influencerů a především rodičů vydělávajících na svých vlastních dětech.
Příběh nás zavádí i do budoucnosti roku 2030. Dětští influenceři jsou dospělí a musí se vyrovnávat s tím, že o nich okolí ví téměř vše. Jaké nemoci prodělali, jak u toho vypadali, jaké měli první lásky, všechna ta videa s trapasy, na která internet nezapomíná… Jak tohle všechno ovlivní dospívaní člověka a jeho fungování? Může být jejich život ještě normální? Budou se dál ukazovat na sociálních sítích, protože nic jiného neznají? Nebo naopak utéct co nejdál od moderního světa?
Autorka v závěru představuje dystopický svět a jednu z nejhorších variant. Dokážeme to ještě zvrátit?